Du har gennemgået udvælgelsesprocessen og de første trin i rekrutteringsprocessen. Nu er det tid til et interview hos jer. Her deler vi vores bedste tips til, hvordan både du og kandidaten får så meget ud af interviewet som muligt.
Interviewet har naturligvis til formål at give dig et bedre billede af kandidaten og personens kompetencer. Men det er også en gylden mulighed for dig at sælge rollen og din arbejdsplads. Så benyt lejligheden og fortæl os om, hvad du tilbyder som arbejdsgiver. Et tip er at gå en tur med kandidaten på arbejdspladsen efter interview, så han eller hun kan skabe en følelse af kulturen, arbejdsmiljøet og kollegerne.
Vi i Academic Work anbefaler, at du holder et interview på 45-60 minutter. Hvis interviewet er kortere end det, er det svært at få et godt billede af kandidaten. Hvis interviewet på den anden side er for langt, risikerer både du og kandidaten at miste koncentrationen.
Hos Academic Work starter vi altid ud fra en interviewskabelon. Vores råd er, at du også gør det. Skabelonen sikrer, at du stiller de samme spørgsmål til alle kandidater, du møder, hvilket gør det lettere at sammenligne kandidaterne efter interviews.
Sørg for at tænke igennem og planlægge interview nøje på forhånd. Start altid fra kravprofilen - din guide gennem hele rekrutteringen og besvar spørgsmålene: Hvad er formålet med interviewet, og hvad er de vigtigste spørgsmål, du har brug for svar på?
Ifølge os i Academic Work er god feedback ærlig, imødekommende og til tiden. I betragtning af den tid, kandidaterne indsætter i deres ansøgning, fortjener de at modtage feedback, opdateringer eller afvisninger inden for en rimelig tidsramme. Derfor stræber vi efter at give feedback til alle kandidater inden for 14 dage. Vi synes, at du også skal tage dette til efterretning. Er der ikke tid? Få hjælp til rekruttering gennem os.
Uanset hvad dine udfordringer er, er Academic Work til for at hjælpe med dit behov. Vi har over 20 års erfaring inden for rekruttering og bemanding. Når du arbejder med os, kommer du i kontakt og lære mere om young professionals. Samtidig tager vi ansvaret for hele rekrutteringsprocessen og finder ud af, hvad din målgruppe mener er attraktivt.