Her kan du finde svarene på de mest almindelige spørgsmål om at ansøge om job, arbejde hos Academic Work eller om vores tjenester.
Vi bestræber os på at besvare din ansøgning to-tre uger efter modtagelsen. Det kan hænde, at det tager længere tid, men så modtager du en opdatering om, hvor langt vi er nået med ansøgningerne og udvælgelsen. Her kan du læse mere om vores rekrutteringsproces. Hvis du ikke har hørt fra os efter tre uger, er du velkommen til at kontakte rekrutteringsteamet for at høre, hvordan det går med din ansøgning. Du finder e-mailadressen nederst i jobopslaget. Kig evt. i din mappe med uønsket mail, hvis e-mailen fra os er havnet der. Hvis jobopslaget er fjernet, er du velkommen til at kontakte os via telefon eller e-mail.
Skal du til jobsamtale? Tillykke! På vores hjemmeside finder du gode råd og tips til en vellykket samtale samt eksempler på ofte stillede spørgsmål under jobsamtalen. Her får du et par gode råd til jobsamtalen:
Læs mere under Sådan forbereder du dig til jobsamtalen.
HAR DU VÆRET TIL SAMTALE OG AFVENTER SVAR?
Vi bestræber os på at besvare din ansøgningen inden for 14 dage efter modtagelsen. Hvis du har været til en telefonisk eller personlig samtale, får du normalt besked om, hvornår du kan forvente svar under samtalen. Læs mere om Rekrutteringsprocessen.
Ja, hvis du ser flere stillinger, der matcher dine kvalifikationer, kan du søge dem samtidig. Der er hård konkurrence på arbejdsmarkedet i dag – så det er næsten en forudsætning at søge mere end et job ad gangen. Det viser også rekrutteringskonsulenten, at du er aktiv, engageret og gerne vil have et job.
Hvis du har ansøgt med din udfyldte profil, kan du opdatere dine oplysninger via Min profil. Hvis du har ansøgt med et vedhæftet CV, har du desværre ikke efterfølgende mulighed for at foretage ændringer i din ansøgning. Du kan i stedet sende det opdaterede CV til rekrutteringsteamet (du finder e-mailadressen nederst i det aktuelle jobopslag) og bede dem om at opdatere din ansøgning. Er jobopslaget fjernet, så du ikke kan finde e-mailadressen, er du velkommen til at kontakte os på telefon 89 87 53 00, så hjælper vi dig med at finde de rigtige kontaktoplysninger.
For at søge vores deltidsjob skal du oftest være deltidsstuderende, medmindre andet er angivet i jobopslaget. Kontakt din rekrutteringskonsulent, hvis du har spørgsmål til et specifikt jobopslag. Er du interesseret i et spændende deltidsjob? Fantastisk! Her finder du vores Ledige deltidsstillinger.
Det er en god idé at være ude i god tid, og derfor anbefaler vi, at du opretter en jobagent. Med en jobagent modtager du en e-mail fra os, når et nyt job matcher dine kvalifikationer. Du vælger og definerer selv de ønskede kriterier, hvorefter du modtager en e-mail, når der kommer nye jobs.
Vil du deaktivere/afmelde din jobagent kan du gøre det via Min profil -> Jobagent på academicwork.dk. Ønsker du at deaktivere jobagenten, kan du også klikke på "Change your subscription settings here” nederst i de e-mails, du modtager.
Vil du deaktivere/afmelde din jobagent kan du gøre det via Min profil -> Jobagent på academicwork.dk. Ønsker du at deaktivere jobagenten, kan du også klikke på "Change your subscription settings here” nederst i de e-mails, du modtager.
Ønsker du ikke længere at modtage nyhedsbreve eller deltage i undersøgelser, kan du afmelde dette under Min profil -> Indstillinger.
Læs mere om, hvordan du opretter en jobagent ud fra dine kriterier. Du vælger og definerer altid selv de ønskede kriterier, hvorefter du modtager en e-mail, når der kommer nye jobs.
Hvis du har søgt et job, hvor opslaget er fjernet, og du endnu ikke har modtaget svar på din ansøgning, skyldes det oftest, at vi har modtaget mange ansøgninger, og at vi er i fuld gang med screeningsprocessen. Læs mere om vores rekrutteringsproces.
Vi bestræber os på at besvare din ansøgningen to-tre uger efter modtagelsen. Hvis du ikke har hørt fra os efter tre uger, er du velkommen til at kontakte os via telefon eller e-mail. Inden du kontakter os, så kig evt. i mappen med uønsket mail, hvis e-mailen fra os er havnet der.
Det kan være flere årsager til, at du får et afslag. Nogle årsager har du indflydelse på, andre har du ikke. Måske havde du ikke de rette kvalifikationer i forhold til det forventede, måske var der mange og bedre egnede kandidater i spil til den pågældende stilling eller måske var vi allerede i gang med screeningsprocessen, da vi modtog din ansøgning.
Her er et par tips, som kan hjælpe dig med at forstå, hvorfor du ikke fik tilbudt jobbet:
Kontakt den ansvarlige rekrutteringskonsulent, hvis du har yderligere spørgsmål til et specifikt jobopslag. Klik dig videre til vores artikel til dig, der har søgt flere jobs, men ikke fået nogle tilbud.
Referencetagning er et af de sidste trin i vores rekrutteringsproces, men det er en god idé at forberede to referencer tidligt i processen. Når det er tid til at referencetagning vil rekrutteringskonsulenten bede om dine referencer. Du behøver derfor ikke at vedhæfte dine referencer til dit CV, men præsentere dem efter anmodning eller medbring dem til jobsamtalen.
HVILKE REFERENCER SKAL DU PRÆSENTERE?
De referencer, du vælger, skal på en informativ måde afspejle dig som person i professionelle og arbejdsrelaterede situationer. Eksempler på gode referencer er arbejdsgivere, tidligere nærmeste leder eller lignende. Minder din seneste stilling om det job, du søger, er det en god idé at benytte den seneste reference. Det vigtigste er, at referencen beskriver dine tidligere opgaver, på hvilket niveau i organisationen de blev udført samt dine kompetencer. Læs mere om, hvordan du forbereder dine referencer.
Du behøver ikke oplyse dine tidligere erhvervserfaringer under din profil for at kunne søge vores ledige stillinger. I stedet kan du vælge at søge stillingen med et vedhæftet CV. Hvis du ønsker at dit CV skal være søgbart (så vores rekrutteringskonsulenter kan matche dig mod vores ledige stillinger og kontakte dig med jobtilbud) anbefaler vi, at du oplyser så meget som muligt under din profil.
Hvis du ønsker at modtage e-mails, når der kommer nye jobs, anbefaler vi, at du opretter en jobagent. Du vælger og definerer selv de ønskede kriterier, hvorefter du modtager en e-mail, når en nyopslået stilling matcher dine kriterier. Jo flere kriterier, du vælger, jo mere begrænset og præcis bliver din søgning. Det kan være en fordel at søge mere bredt med få søgekriterier og finde ny inspiration.
Hvis du er fuldtidskonsulent kan du læse mere om dine ansættelsesforhold (lønspecifikation, sygemeldinger, ordninger osv.) via Min profil -> Min ansættelse.
Dit CV skal være struktureret og hurtigt give rekrutteringskonsulenten et overblik over dine kompetencer, erfaring og uddannelse. Dit CV skal være overskueligt med overskrifter som "Erhvervserfaring" og "Uddannelse", og sørg for at dit CV er kronologisk, så det er nemt at se den røde tråd fra din erhvervserfaring til den stilling, du søger nu. Husk at læse dit CV igennem en ekstra gang for at undgå taste- og stavefejl! Hellere en gang for meget end for lidt. Er du i tvivl om du skal vedhæfte referencer til dit CV?
For flere gode råd til et CV, læs artiklen Skriv et godt CV.
Når din ansøgning er modtaget, sender vi e-mail og bekræfter, at den er modtaget. Bekræftelsesmailen indeholder også oplysninger om rekrutteringsprocessen og det videre forløb.
HAR DU IKKE MODTAGET EN E-MAIL?
Kig evt. i mappen med uønsket mail, hvis e-mailen er havnet der ved en fejl. Du kan også se, om din ansøgning er modtaget, hvis du går ind på Min profil -> Mine ansøgninger.
Vi modtager ikke ansøgninger via e-mail, da vi vil sikre, at alle kandidater får svar på deres ansøgninger og opdateringer under rekrutteringsprocessen, og derfor skal du registrere din ansøgning i vores system.
Du kan enten ansøge med 1) Din profil, hvor du angiver de oplysninger, der skal udgøre dit CV, når du søger en stilling, eller 2) ved at uploade et CV. Vi anbefaler, at du også uploader en ansøgning som supplement til dit CV.
Hvilken erhvervserfaring, du bør medtage, afhænger af hvilken stilling, du søger. Hvis du er interesseret i en specifik stilling, finder du oftest kvalifikationerne, som arbejdsgiveren søger, i selve jobopslaget. Hvis du er usikker på, hvilke kvalifikationer, der efterspørges, kan du kontakte den ansvarlige rekrutteringskonsulent. Du finder e-mailadressen nederst i det aktuelle jobopslag.
Har du endnu ikke erhvervserfaring? Læs vores gode råd i artiklen Ingen erhvervserfaring? Sådan får du jobbet uden erfaring.
Nogle virksomheden vælger at være anonyme, når de slår stillinger op via et rekrutteringsbureau. I langt de fleste tilfælde fremgår navnet på virksomheden af jobopslaget, og hvis ikke vil du få yderligere oplysninger om virksomheden under en evt. samtale. Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du altid velkommen til at kontakte den ansvarlige rekrutteringskonsulent. Du finder e-mailadressen til højre i jobopslaget. Held og lykke med jobsøgningen!
Dit CV skal give et overblik over dine kompetencer, erfaring og uddannelse, mens din ansøgning beskriver din person og hvordan du matcher den opslåede stilling og virksomheden. Din ansøgning er et godt supplement til dit CV og giver dig mulighed for at fortælle mere om din personlighed.
Du skal have en profil for at kunne søge vores ledige stillinger. Klik på 'Log ind' i højre hjørne på startsiden, vælg 'Opret profil’ og udfyld din profil med dine oplysninger. Når du har oprettet en profil, kan du søge vores ledige stillinger. Du kan vælge, om du vil ansøge med din profil eller med et vedhæftet CV. Vi anbefaler, at du angiver så mange oplysninger som muligt for at få en god og søgbar profil. Med en god og opdateret profil vil du modtage e-mails med ledige stillinger, som er tilpasset dine ønsker og kompetencer.
Hvis du ikke kan huske din adgangskode kan du klikke på "Glemt adgangskode?" nederst i højre hjørne af login-vinduet. Hvis du oplyser din e-mailadresse, vil du modtage en e-mail med en midlertidig adgangskode. Kig evt. i mappen med uønsket mail, hvis e-mailen er havnet der. Hvis du ikke modtager en e-mail, kan du prøve at skifte browser. Vores hjemmeside fungerer bedst med Google Chrome. Hvis intet af ovenstående virker, kan du kontakte os på telefon eller e-mail på info@academicwork.dk.
Hvis du tidligere har været i kontakt med os og allerede har en konto, er det ikke muligt at oprette mere end en konto pr. e-mailadresse.
Har du glemt din adgangskode, så klik på "Glemt adgangskode?" på login-siden. Du vil efterfølgende modtage en e-mail med en midlertidig adgangskode.
Hvis du er sikker på, at du ikke tidligere har haft en konto hos Academic Work, så prøv at skifte browser (vores hjemmeside fungerer bedst med Google Chrome). Hvis intet af ovenstående virker kan du ringe til os på 89 87 53 00 eller sende en e-mail til info@academicwork.dk.
1. Oftest er årsagen til, at du ikke kan uploade et dokument på din profil, at filen er for stor – filen må maksimalt fylde 5 MB. Et godt råd er at fjerne et eventuelt billede, som fylder meget i dokumentet, og prøve igen. Du er velkommen til efterfølgende at sende billede separat.
2. Kontroller, at dit CV ikke er oprettet i billedformat. Billedformatet kan ikke læses af systemet, kan derfor ikke overføres til din profil.
3. Kontrollér, at filnavnet er gyldigt - undgå punktummer i filnavnet for eksempel. Navngiv fx filen: "navn efternavn CV" i stedet for "navn.efternavn.CV".
4. Hvis intet af ovenstående virker, så prøv at skifte browser, vores hjemmeside fungerer bedst i Google Chrome.
Hvis intet af ovenstående virker, er du velkommen til at kontakte os via telefon på 89 87 53 00 eller sende en mail til info@academicwork.dk.
Kontakt din Consultant Manager for yderligere oplysninger om ansættelsesforhold og opsigelsesvarsler. Under Mine sider -> Min Ansættelse på academicwork.dk finder du dokumentet med de gældende vilkår for din ansættelse.
Da du underskrev din ansættelseskontrakt, modtog du en kopi (trykt eller digitalt format). Har du mistet din ansættelseskontrakt eller ønsker du en kopi? Kontakt din Consultant Manager (eller send en e-mail til info@academicwork.dk med navnet på din nærmeste Consultant Manager), så sender vi en kopi af din ansættelseskontrakt snarest muligt. Du kan finde yderligere oplysninger om din ansættelse under Min ansættelse ved at logge ind på Min profil.
Som konsulent har du i princippet to ledere. Din Consultant Manager hos Academic Work og lederen i virksomheden, hvor du arbejder. Alle forhold relateret til din ansættelse, dine rettigheder og dine oplysninger er din Consultant Managers ansvar, mens lederen i virksomheden, du arbejder for, er din daglige leder.
Kontakt din Consultant Manager, hvis du ønsker en anbefaling eller dokumentation på din ansættelse. Er det længe siden, du har arbejdet for Academic Work, og er du i tvivl om din Consultant Manager stadig er ansat? Send en e-mail til info@academicwork.dk med dit ønske om en anbefaling/dokumentation samt navnet på din tidligere Consultant Manager.
Ved sygdom: Kontakt altid din Consultant Manager og din leder i virksomheden, du er ansat i - helst hurtigst muligt. Din sygemelding gælder fra det øjeblik, vi modtager besked om din sygemelding. Når du vender tilbage til arbejdet, og senest den sidste dag i måneden, skal du også sende en skriftlig sygemelding til din Consultant Manager. Du finder formularen ved at logge ind på din profil på www.academicwork.dk, under Min Ansættelse. D
in Consultant Manager har ansvaret for at registrere dit sygefravær i din tidsregistrering. Det er vigtigt, at du informerer os om dit fravær af flere grunde. Blandt andet for, at din erstatning skal være korrekt, og for at vi som arbejdsgiver skal kunne opfylde vores ansvar i at støtte dig ved f.eks. sygefravær.
Log ind på Min profil og se under Min ansættelse for oplysninger om dine løn- og ansættelsesforhold.
Arbejde på ubekvemme tidspunkter: Kontakt din Consultant Manager, hvis du har spørgsmål til arbejde på ubekvemme tidspunkter, tillæg osv.
Overarbejde er arbejde ud over den på forhånd aftalte arbejdstid, og overarbejde skal altid godkendes af virksomheden. Når du timeregistrerer, skal du oplyse navnet på medarbejderen, der har godkendt overarbejdet.
Du er velkommen til at kontakte din Consultant Manager, hvis du er i tvivl om dine vilkår.
Hvis din tidsregistrering er låst, skyldes det sandsynligvis, at din Consultant Manager er i gang med at beregne din månedsløn. Hvis du mangler at registrere timer, så kontakt din Consultant Manager hurtigst muligt for at åbne op for tidsregistreringen. Vær opmærksom på at registrere din arbejdstid inden fristen, så du får alle dine arbejdstimer med i den kommende lønudbetaling. Når du ikke at registrere din arbejdstid inden for fristen, regnes de med i næste lønperiode.
Som konsulent timeregistrerer du ved at logge ind på Min profil. Du kan enten gå direkte til tidsregistrering fra siden 'Min profil' ved at klikke på 'Tidsregistrering', eller gå til fanen markeret 'Tidsregistrering' i sidemenuen. Er der fejl i din tidsregistrering? Så skal du blot ændre timeantal, tid og dato, og herefter vælge "Opdatér". Hvis du vil slette hele registreringen, så vælg ”Slet”.
Hvis du har spørgsmål eller problemer med din tidsregistrering, er du velkommen til at kontakte din Consultant Manager eller på info@academicwork.dk.
Vores priser varierer alt efter, hvordan dit behov ser ud. Hvis du vil vide mere og har brug for hjælp til at identificere netop din virksomheds behov, er du velkommen til at benytte vores kontaktformular for virksomheder, så hjælper vi dig snarest muligt. Vil du læse mere om vores rekrutterings- og vikarløsninger? Læs mere om vores services.
Vælger du vores vikarløsninger, har vi arbejdsgiveransvaret med alt, hvad det indebærer.
Vikarer og konsulenter er den rette løsning, når virksomhedens har behov for én eller flere personer i en kortere periode - eksempelvis projektstillinger, ansættelsesstop eller organisationsforandringer.
Er dit behov langsigtet? Læs om vores rekrutteringsløsninger her.
Hvad er forskellen på vikarløsninger og rekruttering?
Vil du høre mere om, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed?
Har du brug for hjælp til rekruttering af nye medarbejdere? Vi hjælper dig med at rekruttere den rette kandidat, så du har tid til at fokusere på kernevirksomheden. Der er sjældent tid til at håndtere rekrutteringsprocessen internt, og det kan være en stor udfordring at komme i kontakt med kandidater med netop de kompetencer eller den erfaring, som virksomheden efterspørger.
Vores dygtige rekrutteringskonsulenter er eksperter inden for deres respektive forretningsområder og hjælper dig gennem hele rekrutteringsprocessen.
Vi garanterer en kvalitetssikret proces, som giver dig garanti for, at den rette kandidat til stillingen bliver præsenteret.
Hvad er forskellen på vikarløsninger og rekruttering?
Vil du høre mere om, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed?
Vores mission i Academic Work er at hjælpe dig med at finde de rigtige medarbejdere til din virksomhed. Vi er specialiseret inden for young professionals - studerende og akademikere i begyndelsen af karrieren.
Vikarløsninger eller rekruttering?
Vælger du vores vikarløsninger, har vi arbejdsgiveransvaret med alt, hvad det indebærer. Denne løsning giver værdifuld fleksibilitet og imødekommer virksomhedens personalebehov, når behovene ændres med kort varsel.
Vi hjælper også med rekruttering, når behovet er mere langsigtet. Vi tager os af hele rekrutteringsprocessen og finder den kandidat med de kompetencer og personlige egenskaber, som passer arbejdsopgaverne og dig bedst.
Vi fortæller gerne mere om, hvordan vi kan hjælpe netop din virksomhed. Læs mere om vores services, eller kontakt os via vores kontaktformular for virksomheder.
Din kontaktperson hos Academic Work vil aktivere din konto for dig. Når din konto er aktiveret vil du modtage en mail med dine login-oplysninger. Har du ikke modtaget en mail, eller har du problemer med at logge ind på din konto, er du velkommen til at kontakte din kontaktperson hos Academic Work. Du kan også kontakte os her.
På din profil kan du se:
Fra denne side kan du også eksportere de registrerede timer til Excel.
Som kunde behøver du ikke godkende dine konsulenters arbejdstimer, da en Consultant Manager fra Academic Work har ansvaret for tidsregistreringen. Log ind på din profil på Academic Work og gå til 'Registrerede timer' for at se tidsregistreringer.
Har du spørgsmål, så tag fat i din kontaktperson hos Academic Work eller ring til os på: 89 87 53 00.
Academic Works rejse begyndte med, at en gruppe tætte venner havde en idé om at matche studerende med virksomheder. Vi tror på at have det sjovt i teamet, hjælpe hinanden og konkurrere på en positiv måde. Dette er de vigtigste dele af, hvad Academic Work virkelig er. Læs mere om vores karrieremuligheder, afdelinger og vores kultur, hvis du vil vide mere om Academic Work som arbejdsgiver!
Young professionals – studerende og akademikere i begyndelsen af deres karriere – er vores niche og vores ekspertiseområde. Man behøver ikke nødvendigvis at være ung for at indgå i målgruppen ”young professional” - det er erhvervserfaringen (0-5 års erfaring), der afgør, om man er young professional eller ej.
Vi sætter pris på din interesse i en stilling hos Academic Work! Du er velkommen til at læse mere om vores karrieremuligheder, afdelinger og vores kultur, hvis du vil vide mere om Academic Work som arbejdsgiver! Se vores ledige interne stillinger, som vi rekrutterer til lige nu.
I 2007 åbnede Academic Work sit første kontor udenlands. I dag er vi etableret i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland og Schweiz. Læs mere om os internationalt.
AW Academy er et søsterselskab til Academic Work, som tilbyder intensive uddannelser baseret på læringsmetoden Accelerated Learning. Målet er at forberede og uddanne mennesker med de rigtige kvaliteter og ambitioner, så de kan få en ny karriere.
Accelerated Learning er baseret på aktuel hjerneforskning og fokuserer på praktisk læring med et højt tempo og løbende feedback. Metoden begynder med en udfordrende rekrutteringsproces, der fokuserer på kandidaternes potentiale.
Uddannelsen foregår i såkaldt bootcamp-format på fuld tid - som regel i løbet af tre intensive måneder. Efter endt uddannelse bliver kandidaterne ansat af Academic Work som konsulenter og arbejder på vegne af vores kunder.
I dag er mere end 2000 konsulenter blevet uddannet gennem AW Academy-programmer i Sverige, Norge Finland, Tyskland og Danmark. Vil du også være konsulent gennem Academy? Læs mere om de aktuelle programmer.