Seneste artikel • 3 min læsning
Successionsplanlægning
Alle medarbejdere har forskellige og værdsatte spidskompetencer. For at sikre, at disse kompetencer aldrig går helt tabt, er successionsplanlægning yderst vigtig. Denne form for planlægning beskriver, hvem der vil erstatte en person, der ikke længere er der for at yde sit bidrag - uanset af hvilken årsag, i en kortere periode eller permanent. Folk kan være ambitiøse og loyale, men der vil altid være uforudsigelighed, og nøglemedarbejdere kan forlade virksomheden når som helst. I situationer som denne er det vigtigt at være forberedt på forandringer.
Alle artikler i For virksomheder
For virksomheder • 3 min læsning
Successionsplanlægning
Alle medarbejdere har forskellige og værdsatte spidskompetencer. For at sikre, at disse kompetencer aldrig går helt tabt, er successionsplanlægning yderst vigtig. Denne form for planlægning beskriver, hvem der vil erstatte en person, der ikke længere er der for at yde sit bidrag - uanset af hvilken årsag, i en kortere periode eller permanent. Folk kan være ambitiøse og loyale, men der vil altid være uforudsigelighed, og nøglemedarbejdere kan forlade virksomheden når som helst. I situationer som denne er det vigtigt at være forberedt på forandringer.
For virksomheder • 6 min læsning
Sådan øger du diversitet på arbejdspladsen
Er jeres virksomhed kommet til et punkt, hvor alting bare sker af sig selv og møderne bare flyver afsted, fordi alle er enige med hinanden om tænker præcis på samme måde? Faktisk kan det harmoniske samarbejde være et resultat af for mange identiske synspunkter. Øget diversitet på arbejdspladsen har en positiv indflydelse på både trivsel og innovation. Men hvordan øger I diversiteten og skaber en mangfoldig og inkluderende arbejdsplads og sikrer, at alle medarbejdere føler sig set og hørt?
For virksomheder • 4 min læsning
Distanceledelse og hvordan det bliver en succes
Den måde, vi bruger digitale kommunikationsplatforme på arbejdspladsen i dag, stiller andre krav til ledelse, og behovet for distanceledelse bliver mere og mere almindeligt. Derfor er udførelsen af ledelse og kommunikation afgørende faktorer for at lykkes med at lede andre, når afstand kommer i spil. Her er vores tip til, hvordan du som arbejdsgiver kan lede på afstand ved hjælp af digitale løsninger.
For virksomheder • 9 min læsning
Fejlansættelser og hvordan de undgås
Det er ærgerligt for både arbejdsgiver og medarbejder, når den nye medarbejder ikke passer ind i virksomheden, især efter et længere rekrutteringsforløb med flere samtaler. Fejlansættelser sker hele tiden i arbejdslivet, men med enkle trin kan du reducere risikoen og finde din næste medarbejder uden at skulle bekymre dig om yderligere rekrutteringsfejl.
For virksomheder • 5 min læsning
Tips før et kandidatinterview
Du har gennemgået udvælgelsesprocessen og de første trin i rekrutteringsprocessen. Nu er det tid til et interview hos jer. Her deler vi vores bedste tips til, hvordan både du og kandidaten får så meget ud af interviewet som muligt.