Efter at have arbejdet over 10 år med kundeservice drømte danske Tascha om et karriereskifte. For at få sin drøm til at gå i opfyldelse søgte hun ind på Academy for Salesforce intensive uddannelse. I sommer startede hun den 12 uger lange rejse for at lære verdens mest populære CRM-platform – og kan i dag kalde sig certificeret Salesforce-konsulent.
Tascha har en lang baggrund inden for kundeservice og har de seneste fem år arbejdet som Passenger Dispatcher i Københavns Lufthavn. Et karriereskifte har længe tiltrukket, men ikke en 3-årig universitetsuddannelse til at gøre det. Da hun fik øjnene op for AW Academy, så hun med det samme en enestående mulighed for at realisere drømmen om et karriereskifte for IT-branchen og havde den motivation, der krævedes til at gøre det hurtigt og effektivt.
”Min passion er hele tiden at lære nyt og udvikle mine personlige og faglige kompetencer – som f.eks.; en ny ret i køkkenet, random facts eller mere brugbare kompetencer som at lære mig et nyt IT-system.”
Salesforce-programmet var et oplagt valg for Tascha. Hun har altid set Salesforce som en innovativ virksomhed, hvor hun kan udvikle sig, fortsætte sin karriere ud over landegrænser og arbejde sammen med ambitiøse og inspirerende kolleger.
– Det har været en fantastisk rejse, utrolig lærerig og udfordrende på den bedst mulige måde. Jeg vil dog ikke skjule, at programmet også har været meget krævende. Det har derfor været en rigtig følelsesmæssig rutsjebane, men den er bestemt det værd!
Med deltagere fra Sverige, Norge, Danmark, Finland og Tyskland, mener Tascha, at de har fået flere perspektiver i gruppearbejdet og arbejdet fantastisk godt sammen i klassen, med mange sjove stunder sammen.
– Det mest interessante ved rejsen er, at jeg er blevet introduceret til en helt ny verden, nemlig IT-verdenen og Salesforce. Den mest udfordrende del, må jeg sige, er det mentale aspekt ved at gennemføre et så omfattende program på 12 uger.
De sidste to uger under uddannelsen gennemfører deltagerne eksamensprojekter. Tascha og to andre deltagere udviklede en hjemmeside baseret på Salesforce-platformen. Hjemmesiden viste flere komplekse løsninger på, hvordan virksomheden "Dunkin" kan få et godt overblik over sit salg og kunder. Tascha fortæller, at hun lærte utrolig meget i den tid, de arbejdede på deres afsluttende projekt, og at de havde det rigtig sjovt sammen.
– Det, jeg helt sikkert vil tage med mig fra disse to uger, er, at øvelse gør mester.
Andre eksamensprojekter i klassen har vist, hvordan virksomheder kan strømline deres arbejde ved at skabe bedre og mere fleksible systemer baseret på Salesforce-platformen. Alle grupper i programmet har skabt og udviklet forskellige løsninger, der kan anvendes direkte i praksis. Disse projekter har ikke kun imponeret de lærere, der er eksperter på området, men også fremtidige arbejdsgivere for deltagerne.
Efter endt uddannelse starter deltagerne et konsulentarbejde via Academic Work i Salesforce-økosystemet. Virksomhederne, som deltagerne blandt andet skal arbejde, er Axis, Bonnier News, Sandvik Group og E.ON. For Tascha betyder karriereskiftet et nyt kapitel som Salesforce-konsulent hos Capgemini, hvor hun ser frem til fortsat at udvikle sig, blive udfordret og lære nyt.
– Programmet har forberedt mig fagligt og mentalt til at tage de udfordringer, der måtte komme, siger Tascha.
Vil du vide mere om Academy? Læs mere her!